تکیه گاه

من پشت کردم به همه دنیا .. تا رو به تو سجاده بندازم

تکیه گاه

من پشت کردم به همه دنیا .. تا رو به تو سجاده بندازم

تقلید

دوشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۹ ب.ظ

تقلید

به نام نامیِ یار 

و اما .. تقلید!

تقلید از چه کسی و چه چیزی زیاد مهم نیست .. در مورد خودِ تقلید با هم یه گپی بزنیم .. و صد البته با مثال.

در وبلاگ قبلی و در پست های متعددی به این واژه اشاره کرده بودم که البته چون از این واژه و از کاری که این واژه با ما میکنه بسیار رنج میبرم گفتم یک بار دیگه یه صحبتی در موردش داشته باشیم.

من بشخصه تقلید رو به معنای یاد گرقتن نمیدونم .. یادگرفتن قضیه اش یه کم متفاوته .. ما از پدر و مادر و اطرافیانمون بعضی چیزها رو یاد میگیریم. مثلا نوع حرف زدن .. طرز غذا خوردن و ...

که البته اینا رو با تجربه هم میشه به دست آورد .. یعنی لازم نیست حتما یادش گرفت .. کم کم آدمیزاد با توجه به نیازها و البته غریزه، یک چیزهایی رو یاد میگیره.

و اما تقلید .. 

یعنی از روی کار یک نفر یک کاری رو انجام دادن .. خب تا همین جا مشخصه که عملا تفکر در این معنا جایی نداره .. و انسانی که تفکر نداشته باشه قدرت انتخاب نداره .. و کسی که این دو تا رو نداشته باشه قاعدتا انسان نیست. ظاهرا آدم هم نیست!

همه ی بحث من با خیلی از جوونهای دور و برم .. برادر کوچکتر خودم .. خواهرزاده های کوچیکم و دوستانی که گاهی در زندگی به مشکلی برخوردند و بنا به دلایلی بنده رو برای درد و دل و گره گشایی انتخاب کردند، سرِ همین موضوعه : تقلید نکن! خودت باش!

 

مسی ( بازیکن تیم بارسلون ) رو دوسش داری؟؟ خیلی هم خوبه .. سعی کن آدم بزرگ و موفقی باشی .. ولی مسی نباش .. مصطفی باش.

نوشاد عالمیان ( بازیکن تنیس ) رو عاشقشی؟ علی جون .. پسرم .. خواهرزاده جان .. همه تلاشت رو بکن تا .... علی باشی!

چیزهای خوب رو ازشون یاد بگیر اما تقلید، نه.

اینکه قیافمون رو مثل یه شخصیتی در بیاریم درسته؟ مثلا موها رو مثل مسی بزنی؟ مثل مسی راه بری؟ مثل مسی باشی؟ 

نه دیگه درست نیست. بخاطر اینکه اون بنده خدا، مسی هم فقط یه نفره تو این دنیا .. و جالب اینجاست که خودشه .. و جالبتر اینکه هرگز حاضر نمیشه مثل یکی دیگه لباس بپوشه و تریپ بزنه؟ چرا؟ چون خودشه .. خودت باش .. خودِ خودِ خودت.

اونی که میخواستم نشد این مطلب ولی ... :)

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۲/۰۱
  • ۱۷۸ نمایش
  • تکیه گاه

نظرات (۹)

وبتون خیلی باحال شده ایول
پاسخ:
نظر لطف شماست :)
نکته جالبی رو مطرح کردی ... 
به نظر من تقلید تو یه سری موارد حقیقتا اشکال نداره و مورد خاصی نیست !! مثلا تقلید توی طرز صحبت کردن و نوع غذا خوردن و ... چون آدم خواه یا ناخواه دیگران رو میبینه که یاد میگیره و الا نمیتونیم بگیم که انسانه. و یادگیری همونطور که شما گفتی با تقلید فرق داره . (تا اینجاش حرف توئه) 
ولی به شخصه حس میکنم اگر انسان هدف اصلی از مثلا شبیه مسی شدن رو فراموش نکنه و یادش نره که میخواد خود مسی بشه نه بدلش (یعنی بازی اش مثل اون بشه) حالا تقلید هم این وسط مشکل نداره چون اصل رو یادش نرفته . و دلیل تقلید اینه که آدم ذاتا از یه چیزی که خوشش بیاد تقلیدش میکنه . نمیشه گفت از هر چی خوشمون میاد کاری هم باش نداریم !! ما اون رو تکرار میکنیم این طور میشه که یه حرکت یا یک جور حرف زدن توی یه فیلم بین کل مردم پخش میشه ! 
بدرود 
پاسخ:
و آدم نباید هرگز یادش بره که خودش باشه :)
ممنون از اینکه خوندید و ممنون از اینکه کامنت خوبی گذاشتید دوست عزیز :)

سلام واقعا استفاده کردیم

متاسفانه به ماها یاد ندادند برا چی و کجا باید تقلید کنیم

یاعلی موفق باشید

پاسخ:
سلام .. ممنونم .. شما هم همچنین :)

امروز خواهرم به من یه نوشته ای رو نشون داد از خودش بود و نظر منو میخواست بهش گفتم حس میکنم از روی نوشته های خواجه عبدالله انصاری تقلید کردی و این اذیت میکنه! وگرنه همین مناجات کوچیکت خیلی قشنگه ولی سعی کن از خودت باشه.

جالب بود مث همیشه :)

پاسخ:
یاد یه خاطره ای افتادم .. دوران راهنمایی که بودیم یکی از معلمامون یه شعر نوشته بود و امضا کرده بود به عنوان خاطره و یادگار .. یکی از دوستان ادعا میکرد که این شعر رو من گفتم! شعر خیلی خیلی معروفی هم هست .. کلمات "کیمیا" و "محبت" توش بود اما الان حضور ذهن ندارم.
خلاصه که ما هم آبروشو حفظ کردیم جلو بقیه :)
لطف دارید شما :)
  • ایمان برومندزاده
  • :)
    پاسخ:
    هان؟؟!  :)
  • ایمان برومندزاده
  • هیچی بابا صرفا خواستیم بگیم بیادتیم و اونقدا هم بی معرفت نیستیم :)
    آی کیوت چنده خدایش؟؟؟ :)))))))
    پاسخ:
    زیر خط فقر :))

    ممنون از تعریفت تکیه .. روحیه گرفتم :))

    پاسخ:
    تعریف نبود .. واقعیت بود :)

    سلاملکم

    خوب هستین جناب؟!

    مبارک باشه وب جدید،کو شیرینیش؟

    البته شما که شیرینی بده نیستی ولی خب از قدیم گفتن آرزو بر جوانان عیب نیس! :)

    پاسخ:
    سلام .. چه عجبااااا !!! از این ورا؟؟؟  آجری چیزی ب سر شما اصابت نموده؟؟ :))
    ممنون. شیرینیش دیر اومدی از دهن افتاد :))

    چرا به روز نمیشید آخه
    پاسخ:
    به دلیل مشغله های بسیار زیاد :))
    بعدشم شما فقط بیا بگو چرا به روز نمیشه! یه وقت مطلب رو نخونیدا از دست میرید یهو :))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی